Optimization when?
Reply on sbox.game-
I have GTX 1060 3gb, it produces 70 fps in Forza Horizon 4 on Ultras and 60 fps In Elden Ring on Medium settings but in s&box i have 80 fps on map with 1 plane 2d skybox and sun, if i add one displacement or a couple of models with alfa textures i will have 60 fps.Will there be optimization for release or will s&box bet on the great nvidia DLSS technologies like UE?
-
Je doute que les performances puissent être grandement améliorée.edited:
Bien sûr, des optimisation sont possibles, mais une grande majorité du moteur utilise du code managé. Il en est de même avec votre jeu.
C# utilisé un garage collector, ce qui le rend plus lent qu'un langage natif tel que C++, largement utilisé dans les moteurs de jeu tel que UE.Si je ne me trompe pas, le moteur s&box possède beaucoup de paramètres graphique défini en Ultra par défaut, ce qui consomme d'avantage de ressource.
Vous pouvez essayer de modifier ces réglages via les commandes console de votre projet dans l'éditeur -
why are you writing in french to an english post
-
Je doute que les performances puissent être grandement améliorée.
Bien sûr, des optimisation sont possibles, mais une grande majorité du moteur utilise du code managé. Il en est de même avec votre jeu.
C# utilisé un garage collector, ce qui le rend plus lent qu'un langage natif tel que C++, largement utilisé dans les moteurs de jeu tel que UE.
edited:
Si je ne me trompe pas, le moteur s&box possède beaucoup de paramètres graphique défini en Ultra par défaut, ce qui consomme d'avantage de ressource.
Vous pouvez essayer de modifier ces réglages via les commandes console de votre projet dans l'éditeurTranslated with DeepL™️
I doubt that performance can be greatly improved.
Of course, optimizations are possible, but the vast majority of the engine uses managed code. The same applies to your game.
C# uses a garage collector, which makes it slower than a native language such as C++, widely used in game engines such as UE.
edited:
If I'm not mistaken, the s&box engine has many graphics settings set to Ultra by default, which consumes more resources.
You can try changing these settings via your project's console commands in the editor -
If you set your forum language to language other than english - it will automatically translate every post to selected language. So for the french guy the whole forum might be in french and he'll never know that we are in here speaking english.
Ok maybe we should get a "Translate to selected language" button under each post? Post by Asterisk is literally a mouse right click + translate to english, but can be simplified if it's such a must (i doubt) -
the game doesn't run poorly cause it's c#, that's dumb - a c# game engine can be every bit as fast as a c++ one
it runs poorly cause:- every game/map is using 50+ shadowed lights
- hammer is building maps in unoptimized ways that max draw calls
its all fixable and in progress